Verslag 60 jarig jubileum Dorpsraad Nieuw-Vennep

Dorpsraadfeest, jong en oud heeft kunnen genieten van muziek, dans, sport en spel.

Zaterdag 28 mei was het zover, de dorpsraad vierde zijn 60 jarig jubileum en na vele maanden voorbereiding was het tijd voor het feest.In de Symfonie was de aftrap d.m.v. een pianoconcert gegeven door een zevental pianisten van Pier-K. Daarna was het de beurt aan Nu Je Er Toch Band. Zij liepen een rondje langs en door het winkelcentrum om tenslotte weer op het Harmonieplein te eindigen. Na het hijsen van de dorpsraadvlag door onze voorzitter Peter Bokhorst kon de Meerjazz Urban Soul Band gaan spelen. Een mooie opwarmer voor hun optreden volgende week op Meerjazz.

Om 15.00 uur, het dreigde even te gaan regenen maar het bleef bij een paar druppels kregen we een optreden van de Vennepse Volksdansgroep. Het werd toen steeds drukker op het plein. De dans demonstraties werd afgesloten door Wendy’s Dance Company. Diverse groepen meisjes voerden verschillende dansen uit en sommige deden dit solo. Strakke moves, mooi gelijk en knap dat dit op de straatstenen(!) werd uitgevoerd. De kinderen konden zich vermaken met Panna voetbal, springkussen, gratis film in Pier-K en ijs. De zon brak daarna door en zowel het Pier K, als het Ontmoetingscentrum terras zat vol met mensen. De middag werd afgesloten door Second Half, altijd goed voor een stuk lekkere muziek uit de 60-ties. Een geweldige middag met prachtig weer.
Dank aan de vele ondernemers, verenigingen en sponsors waaronder een grote bijdrage van de Rabobank.
Hartelijk dank ook voor de bloemstukken, kaarten en andere attenties die we hebben mogen ontvangen.

Klik hier voor fotoalbum van het feest.

29 mei 2016

Receptie jubileum en vergadering.

Na het feest op het Harmonieplein moesten de Dorpsraadleden zich haasten om zich te verkleden voor de receptie die in het Ontmoetingscentrum werd gehouden. Na de speech van voorzitter Peter Bokhorst die uiteraard in de historie dook was het de beurt aan burgemeester Weterings. Hij memoreerde aan de goede samenwerking maar soms ook dat we recht tegenover elkaar hebben gestaan.

Als cadeau kreeg de dorpsraad 10 koffiekopjes met het logo van Nieuw-Vennep, een collectors item volgens onze burgervader. Na de speech werd er door de voorzitter en de burgemeester getoast . Op de receptie hebben we vele bloemstukken, flessen wijn en andere attenties zoals kaarten mogen ontvangen. Allen hartelijk dank. De bloemstukken hebben we beschikbaar gesteld aan het Ontmoetingscentrum zodat vele Vennepers daarvan kunnen genieten.

De dinsdag na alle feestelijkheden waren we weer terug in de realiteit, er moest vergaderd worden.
De voorzitter van de wijkraad Getsewoud, Krijn Goudzwaard nam deze vergadering het moment om even stil te staan bij ons jubileum en ons namens de wijkraad te feliciteren, gepaard gaande met een prachtige taart versierd met een foto van de Dorpsraad.  Als cadeau overhandigende voorzitter Goudzwaard een exemplaar van het Haarlems Dagblad gedateerd met de oprichting dag dorpsraad.

In de pauze mochten we taart nummer 2 aansnijden namelijk van het OHVZ. Aan het einde van de vergadering hadden we nog een grote fles champagne van de Oranje vereniging, die hebben we gelijk ook maar soldaat gemaakt.

1 juni 2016