Dierenvreugd

Vanuit de dorpsraad hebben de volgende personen zitten in de commissie Dierenvreugd:
Mart en Marc van Staveren,
Adviseur: Eric van Haeringen

Ondertekening

Locatiemanager Irene Wolterbeek en voorzitter Peter Bokhorst

Een veelbelovende samenwerking is nu officieel

Zo heeft de vroegere vriendenkring weer een voltallig bestuur en kunnen we het voortbestaan van de kinderboerderij beter borgen. De combinatie van de twee verschillende vroegere stichtingen is gewijzigd in "Stichting Dierenvreugd".
De kinderboerderij is een fantastische werkplek voor cliënten van Ons tweede thuis en daarnaast zijn er een groot aantal vrijwilligers die zich met vereende krachten inzetten om de kinderboerderij continu te verbeteren, te onderhouden en de activiteiten te organiseren voor jong en oud.

Nieuw gezicht; gediplomeerd dierenverzorgster Gabrielle Groot
Op het zonnige terras van Dierenvreugd werd de handtekening gezet. We zijn trots op deze prachtige plek in ons dorp en hopen op een mooie, constructieve en vruchtbare samenwerking. 23 mei 2017

Dorpsraad redt kinderboerderij Dierenvreugd
 Eieren zoeken en vogelhuisjes timmeren. Elke Venneper heeft dat gedaan en wil die beleving ook aan zijn kinderen en kleinkinderen doorgeven. Actieve vrijwilligers waren er wel, maar bestuursleden waren niet te vinden. Stichting Dorpsraad Nieuw-Vennep neemt de bestuurstaken op zich, waardoor de activiteiten op de Kinderboerderij voor de toekomst gewaarborgd zijn. Door het wegvallen van diverse bestuursleden bij Stichting Vrienden van kinderboerderij Dierenvreugd, was de toekomst van de stichting onzeker geworden. Deze stichting organiseert de activiteiten die op de boerderij gehouden worden. Hoewel de kinderboerderij er prachtig bij ligt en altijd een bezoek waard is, zijn activiteiten toch erg belangrijk.  Bovendien is er een team geweldige vrijwilligers dat zich daarvoor wil inzetten.
  Afbeelding invoegen
 De Dorpsraad vindt de kinderboerderij een belangrijke plek in Nieuw-Vennep en heeft samen met beheerders en vrijwilligers gezocht naar een oplossing. Besloten is om de stichting over te dragen aan de Dorpsraad om in de toekomst de continuïteit van de activiteiten op de kinderboerderij te waarborgen. De Dorpsraad neemt alle bestuursfuncties over. Ook zien wij mogelijkheden om de activiteiten op de boerderij uit te breiden.
Deze plek is belangrijk voor het hele dorp, voor kinderen en volwassenen.
Maandag 22 mei 2017 is de stichting officieel overgedragen aan de Dorpsraad.
Samen met de vrijwilligers, beheerders en Ons Tweede Thuis hopen wij dat alle Vennepers nog lang mogen genieten van de dieren en de activiteiten op deze prachtige boerderij.
6 mei 2017